Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot
Voimassa 01.12.2024 alkaen.
1. Yleistä
Korja-Kumi Oy
Y-tunnus: 0205973-5
Sähköpostiosoite: verkkokauppa@korjakumi.fi / myynti@korjakumi.fi
Käyntiosoite: Rekkakatu 5, 33840 Tampere
Puhelinnumero: 03 2750 400
Korja-Kumi Oy:n verkkokauppa myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille.
Korja-Kumi Oy voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkokaupastamme.
2. Tuotteet ja hinnat
Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Tuotteen yhteydessä on mainittu arvonlisäverokanta. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Korja-Kumi Oy:tä.
3. Tilaaminen
Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja
puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin.
Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen Korja-Kumi Oy:n tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.
Tilausvahvistus
Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tilauksen arvioitu
toimitusaika. Korja-Kumi Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.
Maksaminen ja maksutavat
Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Toimitustavat ja toimituskulut
Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa tilaukseesi liittyvät erilaiset toimitustavat ja niiden mahdolliset toimituskulut ostoskorissa. Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta.
Korja-Kumi Oy:llä on käytössään seuraavat toimitustavat:
- Nouto Korja-Kumi Oy:n toimipisteestä Tampereelta
- Schenkerin ja Postin pakettipalvelut
4. Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus
Peruutus tapahtuu tekemällä peruutusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla.
Peruutusoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.
Tavaroiden palauttaminen (fyysiset tuotteet)
Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus. Tavara on jätettävä logistiikkatoimijan kuljetettavaksi 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus
peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.
Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Korja-Kumi Oy:llä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Korja-Kumi Oy voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
Poikkeukset peruutusoikeuteen
Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla. Asiakkaan ilmoittamaan määrämittaan leikattu tuote on yksilöllisesti valmistettu.
Palautusohjeet
Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksen aikana.
Palautusosoite:
Korja-Kumi Oy
Rekkakatu 5
33840 Tampere
p. 03 2750 400 / myynti@korjakumi.fi
Maksun palauttaminen
Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Korja-Kumi Oy:llä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.
Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.
5. Reklamaatiot
Jos tuote on kadonnut tai vaurioitunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä Korja-Kumi Oy:n reklamaation käsittelyyn reklamaatio@korjakumi.fi. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.
Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, Korja-Kumi Oy vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Korja-Kumi Oy vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä.
Sähköpostiosoite: verkkokauppa@korjakumi.fi / myynti@korjakumi.fi
Käyntiosoite: Rekkakatu 5, 33840 Tampere
Puhelinnumero: 03 2750 400
Noutamattomat toimitukset
Jos toimitusta ei noudeta annetussa määräajassa ja toimitus palautuu lähettäjälle, on Korja-Kumi Oy:llä oikeus periä palautuksesta aiheutuneet kulut.
Vastuunrajoitus
Korja-Kumi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.
Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.
Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta, www.kkv.fi.
Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.
6. Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Korja-Kumi Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.